آیت‌الله حاج شیخ عبدالرحمن حیدری ایلامی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



رحلت عالم مجاهد و فقیه نستوه آیت ا... "عبدالرحمن حیدری ایلامی" (1365 ش)


آیت‌الله حاج شیخ عبدالرحمن حیدری ایلامی در سال1304ش در شهر ایلام دیده به جهان گشود.با تبعید حضرت امام خمینی(ره) به نجف اشرف،آیت‌الله حیدری ضمن شرکت در درس خارج اصول و فقه آن بزرگوار،در بحث ولایتِ فقیه امام نیز حاضرشد.

این عالم مجاهد ازسال1350ش برای ارشاد و تبلیغ راهی بغداد گردید که فعالیت دینی او بردستگاه امنیتی عراق گران آمد و او را ازکشور اخراج نمودند.ایشان پس از دوسال اقامت در قم،درسال 1354 به شهر ایلام وارد شد و روحانیت مبارز ایلام راتشکیل داد.

خنثی کردن تبلیغات بهائیت در استان،تأسیس مدارس علمیه،تأسیس بیش از هشتاد حسینیه و مسجد در سطح استان و ارشاد مردم و تبلیغ دین،برخی از فعالیت‌های این عالم بزرگوار در این دوران بود.

آیت‌الله حیدری پس ازپیروزی انقلاب اسلامی نیز با رأی قاطع مردم ایلام،به نمایندگی مجلس خبرگان راه یافت و درتصویب و تثبیت اصل ولایت مطلقه فقیه تلاش وافری ازخود نشان داد.ایشان پس از آغازجنگ،بارها درجمع رزمندگان حضور یافت و باعث روحیه بخشی بیشتری به دلاورمردان اسلام می‌گردید.

سرانجام این عالم مبارز ونستوه دریازدهم دی ماه 1365ش برابربا بیست ونهم ربیع‌الثانی1407ق در61سالی دارفانی را وداع گفت و پس از تشییعی باشکوه،درحرم مطهرحضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

 





:: موضوعات مرتبط: مطالب مذهبی , دفاع مقدس , تاریخی , ,
:: بازدید از این مطلب : 572
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : Bahram
ت : چهار شنبه 11 دی 1392
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com